Próba szczelności

Cena ropy nieustająco pnie się w górę, tym samym ceny paliw na odwiedzanych przez nas stacjach benzynowych niemiłosiernie zwiększają się . To, co dla nas – kierowców jest kłopotem i zmartwieniem , staje się dochodowe dla właścicieli stacji. Wespół ze wzrostem liczby pojazdów na ulicach na przestrzeni ostatnich lat zapotrzebowanie na paliwo stale wzrasta i wychodzi na to, że nieprędko ta sytuacja ulegnie poprawie.

Wydaje się zatem , że członkostwo w sieci stacji paliwowych jest ogromnie opłacającym się  zbiornikbiznesem. Czy prostym? Niekoniecznie. To nie tylko sprzedaż benzyny i przeliczanie zysków. Sama konstrukcja stacji paliw jest drogim i trudnym przedsięwzięciem . Wiąże się ona z wieloma inwestycjami, z których główne to zbiornik paliwa. Z nimi samymi związany jest nierozłącznie szereg spraw, które trzeba uregulować nim zostaną oddane do eksploatacji, poczynając od legalizacji zbiorników paliwa. Po dokonaniu formalności powiązanych z dopuszczeniem ich do stosowania , posiadacz powinien pomyśleć o odpowiedniej ochronie tej namacalnej inwestycji. W spisach branżowych, a także w Internecie można znaleźć mnóstwo przedsiębiorstw specjalizujących się w systemach ochrony i bezpieczeństwa – z czego dla posiadaczystacji oraz sieci rozprowadzania paliw rozstrzygające to monitoring zbiornika paliwa, przede wszystkim ze względu na samą wartość przechowywanego surowca, oraz jego niebezpieczną łatwopalność. Na tym nie koniec ważnych, a wręcz niezbędnych działań – zbiorniki muszą być kompletnie szczelne. Przetestowaniu tej cechy służy próba szczelności. W przypadku odkrycia anomalii, czeka nas wymiana zbiornika paliwa, względnie opcjonalna ich naprawa. Abstrahując od samych zbiorników kolejna kosztowna, ale potrzebna inwestycja to dystrybutor paliwowy. Specjalnie zaprogramowane i rozlokowane w celowych lokacjach będą podawać benzynę oraz olej napędowy klienteli zgodnie z ustaloną stawką w przeliczeniu za litr, tym samym samoczynnie licząc paliwo wydane, a także należność do zapłaty przy kasie. Samo paliwo przed wprowadzeniem do obiegu musi spełnić stosowne regulacje jakościowe. Potrzebny jest pomiar paliwa oraz dozór odpowiednich służb. Firmy biorące udział w dostarczaniu paliwa oraz budowaniu stacji paliw mają we własnych ofertach również usługi legalizacji paliwa. Niemniej nawet jeśli wydaje nam się, że z właściwą firmą można dosyć prosto zostać posiadaczem swojej stacji paliwowej i zarabiać na ropie, to musimy pamiętać, że wkład początkowy do takiej działalności sięga niewyobrażalnych sum.